Verdwaald in Tirol

Ik schreef het toch, toen we van Oostenrijk naar Duitsland verhuisden? Wat ik precies schreef? Nou dat ik een boek zou gaan schrijven en dat jullie mij, als ik er een jaar later nog niets over had geschreven, aan mijn jasje moesten trekken hoe het er nu mee stond. Het jaar ging voorbij en ik deed niets aan het boek. Nou niets, ik begon te schrijven in november tijdens Nanowrimo en ik schreef welgeteld 2 pagina´s, namelijk de inleiding of aanloop zoals ik deze ben gaan noemen. Dat is dus bijna niets. Maar omdat de tijd ook herinneringen kleurt, mijn geheugen sowieso niet zo betrouwbaar is én ik toch al heel lang roep dat ik zo graag een boek wil schrijven vond ik dat er iets moest gebeuren. Iets meer dan alleen het schrijven van (leuke?) voorproefjes. En toen, tijdens de kerstvakantie, begon het weer echt te leven voor mij.

De weken voor kerst waren zoals altijd heel druk – met werk, met nadenken over wat ik wil nu en in de (nabije) toekomst, met bezoekjes aan en van familie en vrienden. Ik besloot dat ik voor 2014 maar twee goede voornemens zou maken – buiten meer genieten dan, want dat is eigenlijk geen goed voornemen maar gewoon gezond verstand – en wel:

  1. eindelijk eten in een sterren restaurant.
  2. dat boek schrijven. En nu echt.

Ik heb me in het tweede deel van de kerstvakantie gestort op een plan van aanpak. Het eerste wapenfeit is er dan ook al: er is een website voor het boek en een Facebook-pagina. Er staat nog niet zo heel veel op, maar je moet toch ergens beginnen. Daarnaast heb ik nagedacht over het uitgeven van het boek; wil ik mijn manuscript aanbieden aan een van de gerenommeerde uitgeverijen, wil ik alleen een e-boek, wil ik via een van de ´publiceer nu je eigen boek´ nieuwe print on demand uitgeverijen iets drukken of ga ik gewoon heel eigenwijs het allemaal zelf doen. U raadt het al… ik blijf gewoon lekker eigenwijs en ga het allemaal zelf proberen. Gewoon, omdat ik er van overtuigd ben dat ik dat kan. En als ik dat niet kan, dan liggen die andere wegen altijd nog open. Maar eerst ga ik via crowdfunding en mijn netwerk van familie, vrienden en collega-freelancers proberen om mijn droom van een mooi vormgegeven scrapbook te realiseren.

Daar stond ik dan - turend naar de stad

Daar stond ik dan – turend naar de stad.

De kans dat ik nog veel op dit blog zal schrijven is door dit alles niet zo heel groot. Wie weet, als ik een onderwerp heb waarvan ik denk ´dit past helemaal niet bij het boek of het proces daar om heen,´ maar die kans is vrij klein. Wil je mij dus blijven volgen, ga dan vooral naar www.verdwaaldintirol.nl en schrijf je dan ook even in voor de nieuwsbrief 😉

Over Astrid

Duizendpoot, freelance tekstschrijver & redacteur & projectleider, wannabe schrijver van niet een maar twee boeken, fanatiek lezer, eigenaar webshop in kaarten Cardcetera, eigenaar tekstbureau Flytande, vrouw, zus, dochter, vriendin, hobby kok, dol op post, levensgenieter, hardloopster. Al deze onderwerpen komen (uiteindelijk) vast aan bod in een of meerdere blog berichten.
Dit bericht werd geplaatst in Boek schrijven, De praktijk van alle dag en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Verdwaald in Tirol

  1. Wondelgijn zegt:

    Héél goed! Je moet ergens beginnen…. 😉
    Ik heb ooit NaNoWriMo volbracht. En het boek nooit afgeschreven…. stom hè?
    *zucht*
    Zullen we elkaar pushen?? *grijns*

Geef een reactie

