Goedemorgen Lien,

Nog steeds herfst – het is mistig vanochtend en het begint zo koud te worden dat de verwarming meteen aan moet! De laatste blaadjes hangen nog aan de bomen, maar gisteravond zei Steven dat hij verwacht dat het deze week wel eens kan gaan sneeuwen. Dan zullen die ook wel snel gaan verdwijnen! Hoe ziet het park bij jullie eruit nu, nog mooi in herfstkleuren? Ik denk dat de temperatuur daar wat milder is dan hier en dat jullie er nog wat langer van kunnen genieten.

Het was even stil vanuit mij – ik ben druk bezig geweest met het zoeken naar collega-freelancers hier. In Oostenrijk was ik te veel bezig met het inrichten van mijn leven als expat om me heel druk te maken over nieuwe richtingen in mijn werk en bedrijf, maar de laatste tijd begon het toch te kriebelen. Het leven als expat begint te wennen en er komt ruimte voor (professionele) ontwikkeling. Met mijn schoonzus ben ik aan het werken aan een nieuwe identiteit voor mijn bedrijf. Daarbij wilde ik ook wel eens praten met collega´s, kijken hoe zij omgaan met een motivatiedip en het zoeken naar nieuwe mogelijkheden in een nieuw land. Maar het bleek nog niet zo makkelijk te zijn om die andere freelancers te vinden, althans niet in georganiseerd verband. Tot iemand suggereerde ´waarom ga je dan niet zelf een netwerk opstarten als er nog niets is?´ Nu herinner jij je vast nog dat ik helemaal niet zo enthousiast word van het idee van een groep en naar bijeenkomsten gaan, laat staan van zelf dingen organiseren. Maar ja, soms moet je over een hobbel heen, uit je comfortzone stappen. Ik plaatste wat oproepjes en er kwamen best snel reacties binnen. 2 weken terug ontmoette ik een van de dames uit de International Womensgroup hier en besloten we een eerste, oriënterende bijeenkomst op te zetten. Die was gisteren – en ondanks de korte tijd die we hadden om de bijeenkomst te promoten kwamen er 10 vrouwen op af! Er waren er meer die interesse hadden maar die zich op deze korte termijn 2013-11-02 15.03.39niet konden vrijmaken. Ineens zat ik daar als mede-organisator – het kan raar gaan in het leven. 2 december gaan Rosi en ik de wensen inventariseren en besluiten welke vaste bijeenkomsten er komen en de hele groep zit 17 december weer bij elkaar. Spannend – maar het geeft ook veel energie en stof tot nadenken.

Verder heb ik het druk met het uitproberen van mijn verjaardagscadeau, een KitchenAid. Van de ondernemer naar de huisvrouw – tsja 🙂 Maar in deze tijd van het jaar is lang in de keuken staan toch een hobby van mij en dit apparaat maakt vooral het bakken meteen een stuk leuker! Als jullie hier langs komen, kun je dat meteen uitproberen! Dat moet in 2014 toch wel een keer lukken? Desnoods onderweg naar Oostenrijk.

2013-11-09 12.35.41De kerstmarkt komt er ook aan. Zaterdag zagen we daar in Nürnberg toch echt de eerste echte tekenen van. De wegwijzers worden al opgehangen en een aantal winkels hebben de prachtige lichtjes al geplaatst. Ook leuk: na de lunch liepen we bekenden tegen het lijf in de stad – Stevens collega en vrouw. Dan begin je toch echt een gevoel van thuis te krijgen, als je tijdens een middagje winkelen mensen tegen komt waar je koffie mee kunt gaan drinken.

Nou, tijd om aan het werk te gaan. Nieuwe plannen zijn leuk, maar de oude projecten lopen gewoon door! Werk ze en tot snel!

Over Astrid

Duizendpoot, freelance tekstschrijver & redacteur & projectleider, wannabe schrijver van niet een maar twee boeken, fanatiek lezer, eigenaar webshop in kaarten Cardcetera, eigenaar tekstbureau Flytande, vrouw, zus, dochter, vriendin, hobby kok, dol op post, levensgenieter, hardloopster. Al deze onderwerpen komen (uiteindelijk) vast aan bod in een of meerdere blog berichten.
Dit bericht werd geplaatst in De praktijk van alle dag, Ditjes en datjes, Foto´s, Hobby en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Goedemorgen Lien,

  1. Pingback: Koffie met Dusty – voorproefje | Met een wetenschapper de Duitstalige wereld in

Geef een reactie

