Vrijgezellenfeest

Ik had al een tijdje het idee dat mijn vrijgezellenfeest plaats zou vinden op 31 juli 2010. Er waren vage en minder vage aanwijzigingen voor. Vriendinnen die ineens vertelden wat ze specifiek dat weekend gingen doen, zussen die wat vaag bleven over de geplande activiteit, een vriendin die zich versprak. Op de ochtend van die bewuste zaterdag, versprak ook mijn moeder zich nog (al dacht ze er snel overheen te praten). Ik raakte er zo van overtuigd dat ik mijn vriendinnen zou zien die dag, dat ik me op een bepaald moment ook wel realiseerde dat ik teleurgesteld zou zijn als ze er niet allemaal zouden zijn.

We gingen op weg naar Oirschot, naar chocolaterie De dames. Ik bleef lang volhouden dat we helemaal niet de weg richting Oirschot namen – tot Linda me op het navigatiesysteem liet zien dat we echt die kant op gingen. Het feit dat ik ineens de Nuvi weer moest afgeven, vond ik helemaal niet raar (later bleken de zussen tijd te rekken, omdat een van de vriendinnen een SMS had gestuurd dat er mensen vertraging met de trein hadden). We reden het parkeerterrein op… waarbij we bijna vriendin Lonneke omver reden. Nu was het wel echt duidelijk: dit was echt de dag. Toch keek ik alsnog verbaasd (zie foto voor het bewijs :)) toen we bij de chocolaterie aankwamen en de vriendinnen daar echt zaten.

Ik had een heerlijke dag. De chocoladeworkshop was niet alleen leuk, maar ook erg lekker. De fotoshoot met alle vriendinnen leverde dierbare herinneringen op in de vorm van een mooi fotoboek, gemaakt door mijn schoonzus en tevens professioneel fotograaf Els. Het eten bij de Tapasbar en de cocktails achteraf waren de perfecte afsluiting. En tenslotte, het boekje met lieve woorden van alle dames hebt ik al vele malen gelezen en heeft me door wat moeilijke momenten gesleept. Lieve vriendinnen ((schoon)zussen horen daar ook bij!): bij deze nogmaals heel erg bedankt!

Over Astrid

Duizendpoot, freelance tekstschrijver & redacteur & projectleider, wannabe schrijver van niet een maar twee boeken, fanatiek lezer, eigenaar webshop in kaarten Cardcetera, eigenaar tekstbureau Flytande, vrouw, zus, dochter, vriendin, hobby kok, dol op post, levensgenieter, hardloopster. Al deze onderwerpen komen (uiteindelijk) vast aan bod in een of meerdere blog berichten.
Dit bericht werd geplaatst in Foto´s, Leven in Nederland en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Vrijgezellenfeest

  1. Steven zegt:

    Leuk hoor! Alleen jammer dat ik er niet bij was 😉

  2. Marjolijn zegt:

    fijn dat je hebt genoten!! Leuke
    blog! En steven had ik dat geweten… dan hadden we je als vrvrouw verkleed;-) maar helaas…ik wist het niet:-)

  3. Pingback: Vrijgezellenparty! | Avonturen in Oostenrijk

  4. Pingback: Vrijgezellenfeest « Linda en Els' trouwblog

  5. Pingback: Junggesellinnenabschied | Met een wetenschapper de Duitstalige wereld in

  6. Pingback: Junggesellinnenabschied | Verdwaald in Tirol

Geef een reactie

